Problemów ginących zwierząt nie da się usunąć jak za dotknięciem śrubokręta
6 sierpnia 2013, 06:42Agencja Contrapunto BBDO zaproponowała nietypową kampanię plakatową dla WWF-u. Zagrożone gatunki umieszczono w warsztatach samochodowych. Niedźwiedzie polarne, tygrysy czy nosorożce przestawiono z lotu ptaka. Wokół leżą narzędzia, czasem spod brzucha zwierzęcia wystają, jak spod naprawianego samochodu, czyjeś nogi.
Bjork, Microsoft i sztuczna inteligencja puszczają muzykę w Nowym Jorku
21 stycznia 2020, 16:18Björk i Microsoft stworzyli interesujący projekt muzyczny. Wykorzystali sztuczną inteligencję do stworzenia muzyki bazującej na zmieniającej się pogodzie. Projekt o nazwie „Kórsafn", co po islandzku znaczy „archiwum chórów”, wykorzystuje archiwum chórów, które Björk tworzyła przez 17 lat
Skąd się bierze metaliczny połysk ryb
15 stycznia 2008, 10:53Skąd bierze się metaliczny połysk skóry ryb? Wg najnowszych izraelskich badań, powstaje dzięki złożonemu systemowi kryształów, który wspomaga proces odbijania światła. W naturze ułatwia to ukrywanie się przed drapieżnikami, gdy zwierzę płynie blisko powierzchni wody (Crystal Growth & Design).
Tartan dla pand
26 stycznia 2012, 10:14Do zoo w Edynburgu przybyły niedawno dwie pandy wielkie - Tian Tian i Yang Guang. By uczcić to wydarzenie, dyrekcja zdecydowała się na coś kojarzonego ze Szkocją: specjalny tartan o nawiązującym do ubarwienia pand biało-czarnym wzorze.
Masaż na adrenalinie
6 listopada 2013, 07:53Bali Heritage Reflexology and Spa z Dżakarty oferuje masaż... pytonami.
Audioreportaże
16 lutego 2023, 14:31Większość wyrafinowanych słuchaczy audio poznała już słuchowiska i superprodukcje, audiobooki, czytane przez dziesiątki, a nawet setki aktorów, oprawione wysublimowaną warstwą muzyczną, które niczym film bez wizji potrafią zabrać nas w świat wyobraźni. Wzbudzają przeróżne emocje, rozśmieszają, straszą, rozbudzają marzenia.
"Ożywiony" manekin
18 sierpnia 2009, 08:39Japońska firma Flower Robotics produkuje roboty wystawowe, które wykrywają obecność widzów i zaczynają przybierać zaprogramowane wcześniej pozy. Mogą demonstrować odzież i biżuterię pod różnymi kątami. W przyszłości mają odróżniać płeć i wiek klienta, a nawet rozpoznawać logo z niesionych przez niego toreb. Zebrane dane będą wykorzystywane przez sklepowy dział marketingu.
Wymawiacz nazw w stylu karaoke
22 listopada 2012, 14:54Bywa, że wizyta za granicą wyczerpuje jednostkowe możliwości językowe, o czym przekonali się na własnej skórze Amerykanie Momo Miyazaki i Andrew Spitz. Nie będąc w stanie wymówić nazw duńskich ulic, projektanci przygotowali interaktywne rozwiązanie WTPh? (What the Phonics). Elektroniczny odczytywacz z układem Arduino wypowiada trudne słowa dokładnie, sylaba po sylabie, co z pewnością bardzo ułatwia naukę.
Zakładka przypomina o książce
18 lipca 2014, 11:41Wydawnictwo Penguin Books rozpoczęło kampanię Tweet For A Read. Jej główną bohaterką jest zakładka do książki, która wysyła użytkownikowi tweety z przypomnieniem o porzuconej lekturze.
Apple - gadżety, które zmieniają codzienność
23 czerwca 2025, 17:47Apple od lat nie tylko kreuje trendy technologiczne, ale i skutecznie integruje nowoczesne rozwiązania z codziennym stylem życia. Produkty tej marki to dziś znacznie więcej niż elektronika - to akcesoria, które porządkują dzień, ułatwiają komunikację, wspierają zdrowie i stają się częścią osobistego stylu. Wśród najbardziej popularnych rozwiązań wyróżniają się słuchawki AirPods, zegarki Apple Watch oraz cały ekosystem, który pozwala użytkownikom sprawnie poruszać się między urządzeniami. Co stoi za ich fenomenem?
